..
...
..
..
A
oto zwycięzcy w konkursach
zorganizowanych
z okazji obchodów MMBS 2018
Konkurs
plastyczny
„Moja
biblioteka-serce szkoły”
Na
poziomie klas „O”
Na
poziomie klas I
Konkurs
czytelniczy o wielkich Polakach
„Irena
Sendlerowa-kobieta, która działała z potrzeby
serca”
Oprac. Beata Jansen
..
..
..
REGULAMINY KONKURSÓW zorganizowanych z okazji Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych 2018
Regulamin konkursu plastycznego Moja biblioteka serce szkoły >>>
Regulamin konkursu czytelniczego Irena Sendlerowa - kobieta, która działała z potrzeby serca >>>
Regulamin konkursu czytelniczego J. Piłsudski - twórca wolnej Polski >>>
8 czerwca 2018 r.
przystępujemy do akcji
Zabawy literackie, błyskawiczne konkursy, wspólne czytanie i inne atrakcje podczas szkolnych obchodów Tygodnia Bibliotek 2018!
Obchody rozpoczęły się
we wtorek - 8 maja w Dniu
Bibliotekarza.
W tym dniu uczniowie poznawali zawód bibliotekarza (jego
historię i dzień dzisiejszy).
W holu szkoły przy bibliotece oraz w samej bibliotece przygotowano
materiały
dot. zawodu bibliotekarza oraz pytania konkursowe do pierwszego z wielu
przygotowanych
na ten tydzień konkursów - konkursu
wiedzy:
„Zawód bibliotekarza”.
Konkursowi towarzyszyła wystawa pt.
„Galeria bibliotekarzy” przygotowana z
wykorzystaniem
ciekawych materiałów zamieszczonych w INTERNECIE.
W
ww. konkursie udział wzięło 12 osób. Trzy z nich uzyskały
maksymalną ilość
punktów. W wyniku przeprowadzonej dogrywki zwycięzcą
konkursu: „Zawód
bibliotekarza” została uczennica klasy IVa – Michalina Gintowt (członkini szkolnego
Klubu Przyjaciół Książki).
W
środowych
zabawach z literaturą udział wzięły nasze przedszkolaki
„MISIAKI”, dzieci z
„ZERÓWKI” oraz uczniowie klas I-III.
Spotkania z nimi to, jak zawsze, wiele
satysfakcji i pozytywnych emocji. Najmłodsi uczestnicy „Zabaw
z literaturą”, wspomniane
przedszkolaki „MISIAKI” dzielnie radziły sobie
zarówno z zagadkami słownymi jak
i pytaniami typu: „PRAWDA/FAŁSZ na bazie najpopularniejszych
utworów dla
dzieci.
Zdobywcami
największej ilości pkt. i słodkiej nagrody w grupie
przedszkolaków byli: Ula Norek (13
pkt.), Eliza Pellowska (11
pkt.), Iga Roda (10 pkt), Iga Kropidłowska i Julia Milanowska (po 9
pkt.),
Filip Buda i Kacper Trzebiatowski (po 7pkt.) . W grupie 6-cio
latków w
„Zabawach z literaturą” najlepszy był Przemek
Noga, ale zaraz po nim uplasowała
się Pola Aszyk-Krazińska.
Zarówno
przedszkolaki jak i oddział „0” dostali dyplom
zaświadczający, że otrzymali
tytuł Przyjaciół
Książek.
Środowe zabawy z literaturą
miały też miejsce w holu na I piętrze, gdzie klasy swoje mają najmłodsi
uczniowie naszej szkoły. Brali w nich udział uczniowie klas I-III.
Zwycięzcami
tych potyczek z literaturą byli Julia Białk z kl. Ia i Emil Plutowski
IIIf.
W
czwartkowych
konkursach, których celem była popularyzacja wiedzy o
bibliotekach
(skierowanych głównie do uczniów klas
gimnazjalnych) udział wzięło 12 uczniów.
Aby wyłonić zwycięzców, podobnie jak w przypadku konkursu
dla uczniów klas
IV-VII, potrzebne były dogrywki. I tak w konkursie: „Dzieje
Bibliotek”(kategoria
BIBLIOTEKI ŚWIATA) zwyciężyła Zuzanna
Binięda-Pastwa (uczennica klasy VII dawniej I gimnazjum), w
konkursie: „Najnowocześniejsza
biblioteka świata” (również z kategorii BIBLIOTEKI
ŚWIATA) bez potrzeby dogrywki
wygrał Adam Igel z klasy IId
gimnazjum.
W piątkowym konkursie (popularyzującym
wiedzę
o książce-skierowanym do wszystkich chętnych uczniów naszej
szkoły) pt.
„Ciekawostki o książce” wygrała (po dogrywce) Marta Kujach z klasy IIc gimnazjum. W
konkursie tym udział wzięło 8
osób.
12
i
13 wypadły w weekend, dlatego kolejne działanie zaplanowane na obchody
miało
miejsce w poniedziałek-14 maja. Było to wspólne
czytanie tekstu o wartości, którą uczniowie-tegoroczni
ambasadorzy głośnego
czytania uznali za najważniejszą, a mianowicie o przyjaźni.
Tekst pochodził
z książki pt. „12 ważnych opowieści dla dzieci”.
Książka ta, to jedna z wielu
książek zakupionych ze środków NPRCZ, który
realizuje nasza szkoła. Wybór
lektury do wspólnego czytania okazał
się ”strzałem w dziesiątkę”. Uczniowie z
zaciekawieniem i wielką uwagą
uczestniczyli we wspólnym czytaniu oraz pogadance na temat
przyjaźni sterowanej
pytaniami nauczyciela bibliotekarza. Świetnie rozumieli tekst, o czym
świadczyły ich odpowiedzi na pytania kontrolne zadawane po czytaniu
kolejnych
fragmentów opowieści. A były to pytania zarówno
ogólne jak i szczegółowe.
We
wtorek
wśród odwiedzających naszą bibliotekę najliczniejszą grupę
stanowiła klasa IIIf
szkoły podstawowej, która wypożyczyła wiele nowości
książkowych, po ich
prezentacji dokonanej przez ich wychowawczynię. Ten dzień i następny
zaplanowany na podsumowanie Tygodnia Bibliotek uległy zawężeniu w swej
ofercie
z uwagi na zaangażowanie nas-bibliotekarzy do pracy w zespole
nadzorującym
próbny egzamin klas II gimnazjum.
Myślę,
że i tak możemy być zadowoleni z tego, co udało nam się zrealizować w
ramach
Tygodnia Bibliotek. Program był raczej bogaty i
zróżnicowany, każdy mógł
znaleźć coś dla siebie. Dlatego pozwolę życzyć sobie, aby
przyszłoroczne
obchody były równie udane jak obecne, głównie z
uwagi na zaangażowanie uczniów.
Wszystkim uczestnikom obchodów
dziękujemy
za udział, a zwycięzcom przeprowadzonych konkursów jeszcze
raz gratulujemy.
Dokumentacja fotograficzna wydarzenia w FOTOGALERII.
Oprac.
Beata Jansen
Światowy Dzień Książki i Praw
Autorskich
2018 w bibliotece szkolnej
Światowy
Dzień Książki i Praw Autorskich zwany również
Międzynarodowym Dniem Książki to
doroczne święto organizowane przez UNESCO w celu promocji czytelnictwa,
edytorstwa i ochrony własności intelektualnej za pomocą praw
autorskich. Dzień
ten po raz pierwszy obchodzono w 1995 r. Data obchodów tego
święta wybrana została,
jako symboliczna dla literatury światowej. W tym dniu w roku 1616
zmarli Miguel
de Cervantes, William Szekspir…
Jak
świętowaliśmy w naszej szkole? Rankiem tego dnia na uczniów
czekały biblioteczne
niespodzianki. Kto w tym dniu zdecydował się odwiedzić szkolną
bibliotekę
otrzymywał kolorowe ulotki reklamujące święto (w języku ojczystym i
angielskim).
W ciągu całego dnia zajęć szkolnych (dokładnie do godz. 15. 30) można
było
wziąć udział w konkursie: Światowy Dzień
Książki i Praw Autorskich-co o nim wiemy?”
Odpowiedzi na pytania konkursowe
można było znaleźć na towarzyszących konkursowi wystawkach. Czytając,
materiał
na nich zamieszczony, uczniowie dowiadywali się m.in., dlaczego
czerwona róża
jest symbolem tego święta, co to jest prawo autorskie i kiedy nasz kraj
zaczął
je stosować.
Biblioteka
tego dnia ani przez moment nie musiała czekać na czytelnika. Przez cały
dzień
gościli w niej uczniowie. Jedni zwracali wypożyczone książki i
wypożyczali
kolejne, inni uważnie czytali (jedni materiały zamieszczone na
wystawkach,
szukając odpowiedzi na pytania konkursowe, drudzy czytali swoje
wypożyczone
książki lub czasopisma). Aż miło było patrzeć na taką aktywność
czytelniczą
małych i dużych. Już następnego dnia o godz. 12.30 nastąpiło ogłoszenie
wyników
konkursu, gratulacje dla zwycięzców i podziękowania za
udział dla wszystkich uczestników.
Nagrody książkowe zostały wręczone zwycięzcom na najbliższym szkolnym
apelu. Zwycięzcami konkursu zorganizowanego z
okazji obchodów Światowego Dnia Książki i Prasy zostali:
Zuzanna Binięda-Pastwa
(w kategorii klas VII oraz ogólnie z najwyższym
wynikiem) Bartłomiej Kryzel (w
kategorii klas V), Michalina Meyer i Hanna
Szyc (w
kategorii klas III), Julia Stolc (w
kategorii klas I). Najmłodsza z grupy zwycięzców otrzymała,
dodatkowo, nagrodę
specjalną-książkę z dedykacją pisarki Anny Czerwińskiej
–Rydel, która niedawno
gościła w naszej szkole.
Doceniamy
obchody tego święta, ponieważ zależy nam, aby promować świadome
czytelnictwo. W
tym roku nasza szkoła realizuje NPRCz, dzięki któremu nasi
uczniowie mogą
wybierać do czytania nowozakupione ciekawe powieści, opowiadania,
komiksy,
wiersze. Jest ich tyle, że do ich ekspozycji musieliśmy (tymczasowo)
zagospodarować
na nie nawet stoliczek z propozycjami dla najmłodszych
czytelników. Czytane
przez naszych czytelników książki są dla nich ciekawą
przygodą i inspiracją do
różnych zabaw, np. do zabawy w teatr!
W załączniku skromna dokumentacja fotograficzna tego wydarzenia.
Oprac. Beata Jansen
Jednak
zanim odbyła się
uroczystość pasowania, każda z klas I spotkała się z bibliotekarzami w
celu ogólnego
zapoznania się z biblioteką i zasadami korzystania z niej, czyli
REGULAMINEM BIBLIOTEKI.
W
dniu pasowania, z pomocą
części artystycznej staraliśmy się w miły sposób (m.in. z
dużą dozą humoru
właściwą wierszom: i K. Makuszyńskiego „Do młodych
czytelników”, B.
Brzezickiego „Rozmowa z Tomkiem”) przekazać ważne
rzeczy o książce i
bibliotece.
Dzięki wspaniałej
interpretacji wiersza „Do
młodych czytelników” w wykonaniu Nikoli Kosznik i
Iwetty Knitter oraz wiersza
„Rozmowa z Tomkiem” w wykonaniu Michaliny Gintowt,
Dawida Walkusza i Jakuba Sztąborowskiego
dzieci mogły dowiedzieć się jak obchodzić się z książką, przemyśleć
zachowanie
Grzesia i Tomka.
Prowadząca
spotkanie: jedna z
najstarszych członkiń Klubu Przyjaciół Książki-Nikola Polak
umiejętnie wykazała,
że pierwszoklasiści świetnie znają tytuły popularnych bajek, baśni i
wierszyków, podając dzieciom tytuły, w które
wkradły się błędy i prosząc o
podanie właściwych.
Do
dzieci przemówiła również
KRÓLOWA KSIĄŻKA (Magda Pawłowska) i inne książki (Kinga
Datta, Jakub Sztąborowski)
słowami wiersza „Książka” Jana Huszczy. Po
wysłuchaniu skarg książki, na dowód,
że nie wszyscy czytelnicy źle traktują książki, przedstawicielka
pierwszoklasistów pomogła książce pozbyć się okropnych plam
i odzyskać należyty
wygląd.
Ale
na tym nie koniec. Zabawić
z dziećmi chciał się również ALFABET, z którym
dzieci zdążyły się już przecież
zaznajomić. Jednak tym razem chodziło o to, by dzieci posłuchały, co
wspólnego
mają wszystkie nasze książki z alfabetem. Tak, więc z udziałem dzieci
(losowo otrzymały
wcześniej plansze z literami alfabetu) przedstawiliśmy
„Abecadło o książce”.
Na
koniec części artystycznej prowadząca
zapytała pierwszoklasistów czy mają ochotę na kolejne
zadanie. I ku naszemu
zadowoleniu, oczywiście, mieli. Każda z klas otrzymała do odgadnięcia
zagadkę
(Ia dotyczącą książki, Ib dotyczącą biblioteki, Ic dotyczącą
bibliotekarza).
Nietrudno zgadnąć, że i z tym zadaniem świetnie sobie poradzili.
Zanim
panie bibliotekarki
(Barbara Gostomska i Beata Jansen), po złożeniu przez dzieci
przyrzeczenia,
wielkimi księgami pasowały je na czytelników, a ich starsze
koleżanki z Klubu
Przyjaciół Książki obdarowały je kolorowymi zakładkami,
pierwszoklasiści
musieli udowodnić, że znają REGULAMIN BIBLIOTEKI, z którym
zapoznawali się wcześniej
w bibliotece.
Zanim
klasy I opuściły
spotkanie podarowano im pamiątkowe dyplomy, na dowód ich
gotowości do
korzystania z biblioteki szkolnej.
Myślę,
że główny cel spotkania,
jakim było zachęcenie dzieci do korzystania z biblioteki, wypożyczania
książek
zarówno do samodzielnego czytania jak i z kimś oraz
rozwijania umiejętności
czytelniczych został osiągnięty. Pani wychowawczyni klasy Ia E.
Lewandowskiej
dziękujemy za miły wpis na FACEBOOKU, który świadczy o tym,
że spotkanie się
podobało. Cieszymy się, że pozyskaliśmy grono nowych stałych
czytelników,
którzy często odwiedzają nasza bibliotekę i zdążyli już
wypożyczyć sporo
nowości zakupionych z NPRCz.
Jeszcze raz gratuluję naszym najmłodszym czytelnikom i ich wychowawczyniom. Do zobaczenia w bibliotece szkolnej!
FOTORELACJA Z OBCHODÓW WRAD 2018 >>>
Nowości
książkowe w bibliotece szkolnej
Dzięki
realizacji Narodowego
Programu Rozwoju Czytelnictwa trafiają
do naszej biblioteki szkolnej nowości wydawnicze, w
większości wybrane
przez Was.
Zgodnie
z obietnicą, że tytuły zakupionych książek będzie można sprawdzić na
stronie
internetowej naszej szkoły(m.in. w zakładce: BIBLIOTEKA, kategoria:
AKTUALNOŚCI) zamieszczamy dziś
zestawienie pierwszych 20 nowości książkowych. Wymienione w
zestawieniu książki
zostały opracowane i są gotowe by trafić do Waszych rąk. Zapraszamy
do ich wypożyczania.
Zestawienia kolejnych nowości
książkowych
gotowych do wypożyczenia będziemy zamieszczać w tym miejscu na bieżąco.
Przypomnijmy,
że nasz księgozbiór wzbogaci się
książkami za kwotę 15000 zł (12 000 zł pozyskano z
dotacji celowej
budżetu państwa, a 3000 zł to własny wkład organu prowadzącego szkołę).
Zapraszamy do zapoznania się z zamieszczonym poniżej zestawieniem nowości książkowych sporządzonym z wykorzystaniem programu MOL NET +
ZESTAWIENIE NOWOŚCI KSIĄŻKOWYCH
>>>
Wasza BIBLIOTEKA SZKOLNA
Radosny „DZIEŃ MIKOŁAJKOWY” w naszej bibliotece szkolnej!
Czas
mikołajkowy i w ogóle czas świąteczno-mikołajkowy jest na
pewno dobrą okazją do
proponowania uczniom ciekawych form obcowania z biblioteką. Mam na
myśli nie
tylko tę część zwaną wypożyczalnią, gdzie każdy uczeń przynajmniej od
czasu do
czasu
I
tak, na uczniów, którzy 6
grudnia odwiedzili naszą bibliotekę szkolną, czekała miła
niespodzianka. Wszystko w bibliotece
począwszy od
wypożyczania było mikołajkowe (dzieci obsługiwała m.in.
członkini „Klubu
Przyjaciół Książki” w pięknej czapeczce,
którą zapewne otrzymała od Św.
Mikołaja). Mikołajkowy był
wystrój
biblioteki (kolorowy plakacik na drzwiach biblioteki, wystawka
książeczek z
wątkiem Mikołaja, sztaluga z „Historią św.
Mikołaja”), mikołajkowe było też
czytanie. W specjalnie na tę okazję
zorganizowanym „kąciku mikołajkowym pod czapeczką
Mikołaja” zawieszoną na
gazetce, mógł usiąść każdy, kto odważył się (bez
przygotowania) przeczytać
odwiedzającym tego dnia bibliotekę fragment mikołajkowej książeczki
opowiadającej o mikołajkowych tradycjach
w różnych krajach. W nagrodę uczeń otrzymywał
m.in. zabawną kolorowankę ze
Św. Mikołajem, który utknął w kominie (w domyśle: Jak
pięknie pokolorujesz, uda
mu się wyjść z opresji). Mikołajkowe
było też surfowanie w Internecie. Tego dnia pierwszeństwo w
korzystania z
komputerów mieli uczniowie z czapeczką Mikołaja, co widać na
załączonym
obrazku. Surfujący tego dnia w Internecie mogli wyruszyć w trasę ze Św.
Mikołajem, grając w grę „Trasa Św. Mikołaja”.
Proponując uczniom tę grę nie
wiedziałam, że sprawi im tyle radości. Nawet następnego dnia byli
chętni by ją
kontynuować, by pobijać dalsze rekordy w pakowaniu mikołajkowych
prezentów. Następnego
dnia, jak ”ciepłe bułeczki”,
znikały też książeczki z mikołajkowej wystawki, które
obiecaliśmy wypożyczyć
następnego dnia.
Tyle
emocji i radości jednego dnia to chyba wystarczający powód
by w następnym roku
powtórzyć tą formę obcowania z biblioteką (książkami i
multimediami). Zapraszam
do obejrzenia poniżej zamieszczonej FOTOGALERII.
Jeszcze
jedno. Specjalne
pozdrowienia przekazuję od Św. Mikołaja dla nieco starszych
uczniów z klasy
IIA/G, którzy tego dnia również odwiedzali
bibliotekę.
Oprac.
Beata Jansen
Trudno
sobie wyobrazić świat bez
tej przytulanki. Miękkie pluszowe misie są ulubieńcami wszystkich,
małych i
dużych, dzieci i dorosłych! Moda na misie nie przemija. Nawet w dobie
coraz
bardziej atrakcyjnych zabawek, misie są wciąż najbardziej kochane przez
dzieci.
Biletem
wstępu na spotkanie w
bibliotece był dobry humor, co podkreśliliśmy w zaproszeniu,
które
przekazaliśmy za pośrednictwem p. wychowawczyni Emilii
Ebertowskiej. Przybyłych
do miejsca pełnego książek witał
ich dobry znajomy „Miś Uszatek”.
Dzięki
niemu, nieco onieśmielone maluszki, poczuły się swobodniej. Z uwagą słuchały
fragmentów książek
opowiadających przygody różnych misiów.
Uśmiech na twarzy pojawiał się również podczas
słuchania piosenki o
bohaterze naszego spotkania. Delikatnie
udało nam się przemycić trochę wiedzy.
Wiedzą, że pomieszczenie pełne książek, w
którym gościli to nasza
szkolna biblioteka. Usłyszeli,
że są w
niej różne książki: „piękne, kolorowe, stare i
nowe, a wszystkie do czytania od
razu gotowe”. Dowiedzieli się też, że miś pluszowy zawdzięcza
swoją nazwę
komuś, kto dawno temu nie chciał zranić na polowaniu małego
niedźwiadka.
O
spotkaniu w bibliotece
przypominać będą im podarowane kolorowe zakładki. O odczytanie
informacji na
nich zamieszczonych mogą poprosić swoich rodziców przy
okazji wspólnej lektury,
opowiadającej o kolejnych przygodach misiów. Podarowane misiowe
kolorowanki też znalazły
swoich fanów. Na autorki najpiękniejszych
obrazków Igę K., Elizkę N., Elizkę P.,
czekają Medale Przyjaciół Książkowego Misia.
Na
zakończenie spotkania
wychowawczyni przybyłych dzieci pochwaliła dziewczynki z
„Klubu Przyjaciół
Książki”: Nikolę Kosznik, Iwettę Knitter, Michalinę Gintowt,
Kingę Datę za
bardzo ładne głośne czytanie ciekawych fragmentów książek o
przygodach różnych
misiów i zachęcanie( swoimi słowami i przygotowanymi
rekwizytami) do ich czytania
w szkole z paniami lub w domu z rodzicami.
A ja dziękuję gościom za przybycie na spotkanie do biblioteki, za podarowane słodkie „małe, co nieco” i zapraszam do obejrzenia poniżej zamieszczonych fotek z naszego spotkania.
Oprac.
Beata Jansen
Wyniki konkursów zorganizowanych w ramach
Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych 2017
Kilka słów o
realizacji w naszej szkole
Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa
Celem
programu jest:
Rozwijanie zainteresowań uczniów przez
promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i
młodzieży, w tym
zakup nowości wydawniczych. Przy współpracy dyrekcji szkoły,
biblioteki, uczniów
i rodziców przeprowadzane są działania służące promowaniu
czytelnictwa.
Zaczęliśmy od SZKOLNYCH WYBORÓW
KSIĄŻEK
oraz ANKIET dot. czytelnictwa.
Przed
nami jeszcze wiele ciekawych działań.
Dzięki
realizacji Narodowego
Programu Rozwoju Czytelnictwa trafią
do
naszej biblioteki szkolnej nowości wydawnicze, w większości wybrane
przez Was.
Tytuły zakupionych książek będzie można sprawdzić na stronie
internetowej
naszej szkoły (m.in. w zakładce: BIBLIOTEKA, kategoria: AKTUALNOŚCI). Nasz księgozbiór wzbogacimy książkami za
kwotę 15000 zł (12 000 zł pozyskano z dotacji
celowej budżetu państwa,
a 3000 zł to własny wkład organu prowadzącego szkołę).
Pierwsze
egzemplarze
(zakupionych książek) trafią do Waszych rąk (po ich opracowaniu i
obłożeniu)
jeszcze przed feriami zimowymi.
Oprac.
Wasza BIBLIOTEKA SZKOLNA
...
KONKURSY BIBLIOTECZNE
..
Zorganizowane
w ramach Międzynarodowego
Miesiąca Bibliotek Szkolnych 2017
Zapraszamy
wszystkich czytelników
naszej biblioteki szkolnej do udziału w następujących konkursach
bibliotecznych:
·
„PARADA
POSTACI LITERACKICH”
·
„HISTORIA
I DZIEŃ DZISIEJSZY NASZEJ BIBLIOTEKI
SZKOLNEJ”
·
„Co wiesz o
MMBS?”
....
....
...
W załączniku
szczegółowe
informacje na temat ww. konkursów. >>>
INFO biblioteczne na rok
szkolny 2017/2018
W
bieżącym roku szkolnym:
· Dołożymy
wszelkich starań by nasza biblioteka szkolna
stanęła na wysokości zadań w świetle nowej podstawy programowej,
oczywiście, dzięki
współpracy z nauczycielami innych przedmiotów w
aspekcie takich oddziaływań
jak: edukacja czytelnicza, samokształcenie oraz edukacja medialna.
Ministerstwo
Edukacji Narodowej informuje, że biblioteki szkolne są niezwykle
istotnym
elementem życia szkoły. Ich rola w promowaniu postaw czytelniczych
wśród
uczniów jest nieoceniona…
·
Liczymy na to, że nauczyciele wszystkich
przedmiotów będą odwoływać się do zasobów
biblioteki szkolnej i współpracować z
nauczycielami bibliotekarzami w celu rozwijania czytelnictwa oraz
wszechstronnego przygotowania uczniów do samokształcenia i
świadomego
wyszukiwania, selekcjonowania i wykorzystywania informacji.
· Informujemy,
że nasza szkoła uczestniczy w
„Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa”,
który pozytywnie wpływa na rozwój czytelnictwa w
szkołach.
· Warto
wspomnieć również o postępach w
procesie komputeryzacji biblioteki. Planujemy w br. szkolnym
komputerowe udostępnianie księgozbioru.
·
Wychodząc
naprzeciw oczekiwaniom, przygotowywany
plan pracy biblioteki szkolnej
zawiera propozycje atrakcyjnych i bliskich dzieciom działań o
charakterze
czytelniczym.
·
Jak co
roku biblioteka będzie organizowała uroczystości biblioteczne (takie
jak uroczystość pasowania
uczniów klasy
pierwszych na czytelników), imprezy czytelnicze (m.in.
związane z głośnym
czytaniem), konkursy czytelnicze ( wśród nich kolejna edycja
szkolnego konkursu
„Spotkania z książką”
oraz całoroczny
konkurs Wzorowe Czytelnictwo 2017/2018).
· Ważne
informacje dotyczące działalności
biblioteki będą tradycyjnie zamieszczane w
gablocie przy bibliotece oraz na szkolnej
stronie internetowej w zakładce: BIBLIOTEKA.
·
Po wakacyjnej przerwie wznowi swoją działalność
koło biblioteczne szkoły podstawowej pod nazwą „Klub
Przyjaciół Książki”.
Wyniki
konkursu
„WZOROWE
CZYTELNICTWO 2017”
·
w
kategorii klas I-III szkoły podstawowej -
klasa II b
·
w
kategorii klas IV-VI szkoły podstawowej -
klasa Vb
· w kategorii klas I-III gimnazjum - klasa IIc
Tytuł
NAJLEPSZEGO CZYTELNIKA w poszczególnych kategoriach
otrzymali:
·
w
kategorii klas I-III szkoły podstawowej
–Jessica
Polak z klasy IIc
·
w
kategorii klas IV-VI szkoły podstawowej -
Nikola Polak z klasy Vb
·
w
kategorii klas I-III gimnazjum - Sebastian
Piątkowski z klasy IIc
Dodatkowe
INFO o zwycięzcach konkursu
Nikola
Polak z klasy V b
(obok
największej w kategorii
klas IV-VI ilości indywidualnych wypożyczeń I miejsce w konkursie Omnibus
Biblioteczny 2017, III miejsce w drużynowym konkursie
czytelniczym Spotkania
z książką, udział w maratonie czytelniczym
zorganizowanym z okazji obchodów Światowego Dnia Głośnego
Czytania 2017, przygotowanie
recenzji nowości książkowej zamieszczonej w gablocie, przewodnicząca
koła
bibliotecznego, aktywna w jego działaniach, popularyzatorka
czytelnictwa na
forum całej szkoły)
Jessica
Polak z klasy II b
(obok
największej w kategorii
klas I-III ilości indywidualnych wypożyczeń udział w działaniach
bibliotecznych typu:
konkurs plastyczny na podstawie książki „Która
to Malala?” zakończony plebiscytem, systematyczne
wypożyczanie czytanych książek,
poszanowanie książek, zachęcanie innych do ich czytania, wzbogacenie
kącika
książek darowanych pozycjami z domowej biblioteczki)
Sebastian
Piątkowski z klasy IIc G
(obok
największej w gimnazjum
ilości indywidualnych wypożyczeń, systematyczne wypożyczanie czytanych
książek,
poszanowanie książek, zachęcanie innych do czytania, udział w
działaniach
bibliotecznych (WRAD 2017), przygotowanie recenzji nowości książkowej
do
zamieszczenia w gablocie bibliotecznej, praca łącznika klasowego z
biblioteką
szkolną)
Zwycięzcom
gratulujemy!
Nagrody książkowe dla indywidualnych zwycięzców oraz dyplomy
dla najlepiej
czytających klas zostaną wręczone na zakończenie roku szkolnego.
Młodsi i starsi wspólnie uczcili Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich 2017
Światowy
Dzień Książki i Praw
Autorskich przypada 23 kwietnia. Jego data ma symboliczne znaczenie dla
literatury światowej. W tym dniu (w roku 1616) zmarli wybitni
przedstawiciele
świata literatury Miguel de Cervantes, William Szekspir i historyk
peruwiański
Garcilaso de la Vega. Na ten sam dzień przypada również
rocznica urodzin lub śmierci
innych wybitnych pisarzy.
W tym roku Światowy Dzień Książki i
Praw
Autorskich wypadł w niedzielę, dlatego obchodziliśmy go w naszej szkole
dzień
później. Jednak przygotowania do obchodów
poczyniliśmy jeszcze przed wiosenną
przerwą świąteczną. Na zajęciach koła bibliotecznego zaplanowaliśmy jak
uczcimy
ten dzień. Chcieliśmy z jednej strony przybliżyć społeczności szkolnej
ideę
obchodów tego święta, przygotowując plakat zawierający
wcześniej opracowane
materiały dot. historii i dnia dzisiejszego tego święta. Z drugiej
strony
chcieliśmy powtórzyć atmosferę zeszłorocznych zabaw
literackich promujących
czytelnictwo.
W
holu przy bibliotece
zorganizowaliśmy dwa oznaczone stanowiska (jedno dla uczniów
szkoły podstawowej-SP,
drugie dla gimnazjalistów-G) i zaproponowaliśmy udział w
zabawach mających na
celu uczczenie Światowego Dnia Książki i Praw autorskich. Gimnazjaliści
przy
stanowisku obsługiwanym przez Wiktorię B. mierzyli się z QUIZEM wiedzy
o ŚDKiPA
oraz interdyscyplinarną KRZYŻÓWKĄ (wymagającą wiedzy z
literatury, historii i
innych dyscyplin). Uczniowie klas IV-VI(stanowisko obsługiwała Izabela
F. zmierzyli
się m.in. z tekstem pt. CZY WIESZ..., który wymagał
uzupełnienia terminami
związanymi z biblioteką, książką (jej budową i twórcą).
Najbardziej popularne
były zadania w kategorii klas I-III. Młodsi świetnie radzili sobie ze
ZGADYWANKAMI, REBUSAMI i KRZYŻÓWKAMI. Z sukcesem znajdowali
ilustracje ukryte
na obrazkach, porządkowali historyjki obrazkowe pokazujące jak powstaje
książka-jej drogę od autora do księgarni; dopasowywali
autorów do książek,
które napisali. Najbardziej emocjonujący był ostatni etap
obchodów, kiedy swoje
zadania w bibliotece wykonywały dzieci z zerówki. Najmłodsi
członkowie naszej
społeczności szkolnej m.in. pokonywali labirynt by dostać się do
biblioteki,
odpowiadali na pytania na bazie znanych im książek.
Każdy za udział w zabawie został nagrodzony lizakiem, a uzyskujący najlepsze wyniki otrzymywali dodatkowo zakładkę z symbolami ŚDKiPA 2017. Wszystkim dziękujemy za udział, gratulujemy dużej wiedzy i zapraszamy do obejrzenia zamieszczonej poniżej fotogalerii dokumentującej tegoroczne symboliczne obchody Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich.
Oprac. Beata Jansen
Pasowanie uczniów klasy Ia na czytelników!
Uroczystość
pasowania
poprzedzona została lekcją biblioteczną, na której (w formie
pogadanki
sterowanej pytaniami) uczniowie z pomocą bibliotekarzy poznawali
szkolną bibliotekę
(jej pracowników i pomocników, jej pomieszczenia,
zbiory i obowiązujące
zasady). Głównym celem lekcji bibliotecznej było
przygotowanie uczniów do
wypożyczania książek z naszej szkolnej biblioteki. Natomiast
uroczystość pasowania (z przygotowaną
na tę okoliczność inscenizacją pt. „W świecie
książek”) miała na celu stworzenie
przyjaznej atmosfery, zachęcającej do odwiedzin w bibliotece. Podczas
spotkania
z pierwszoklasistami zaakcentowaliśmy również tak ważne
sprawy jak wartości
książek i ich poszanowanie (z pomocą Królowej Książki i
Wojtka, ochotnika z
klasy Ia, który wykazał się świetną techniką czytania).
Tak
oto uczniowie kl. Ia wypożyczyli
swoje pierwsze książeczki. Baśniowe
postacie, w które wcieliły się Izabela Flisikowska, Martyna
Kamrowska,
Magdalena Pawłowska, Nikola Polak, Monika Prądzińska, Weronika
Szymkowiak,
Wiktoria Bukowska, Julia Kryzel oraz Zuzanna i Anna Klasa,
„na dokładkę darowały
im kolorową zakładkę” oraz małe pamiątkowe folderki z tekstem
przyrzeczenia,
które składali podczas pasowania, z zasadami zachowania w
bibliotece i odrobiną
zadań dla rozrywki (związanych tematycznie z biblioteką).
Pierwszoklasistom jeszcze raz gratulujemy formalnego przyjęcia do grona czytelników naszej biblioteki szkolnej, dziewczętom skupionym wokół biblioteki udanego występu, a reprezentacji rodziców dziękujemy za obecność, która sprawiła, że pasowanie na czytelnika było wspólnym przeżyciem dzieci i rodziców. Zapraszam do obejrzenia zamieszczonej poniżej fotogalerii dokumentującej to miłe wydarzenie.
Oprac.
Beata Jansen
Wizyta dzieci z „ZERÓWKI” w naszej bibliotece szkolnej
Wizyta
była krótka, ale bardzo
efektywna. Dzieci przekonały się, że na regałach w szkolnej bibliotece
„ … czekają
na nich książki piękne, kolorowe, stare i nowe. A wszystkie do czytania
od razu
gotowe!” Najmłodsi
uczniowie naszej
szkoły z wielką radością i zainteresowaniem przeglądali książeczki o
zwierzętach znajdujące się w ofercie naszej biblioteki szkolnej. Bardzo miło było usłyszeć
od p.
wychowawczyni, że dzieci (ze stoliczka z propozycjami książek dla
najmłodszych)
wybrały do wypożyczenia właśnie te, które były im polecane. A najmilsze jest to, że
zgodnie z obietnicą,
po tygodniu znów odwiedzili naszą bibliotekę szkolną i
wypożyczyli kolejne
książeczki, które będą czytane na ich zajęciach. Zanim
przejdę do drugiej
wizyty, powinnam jeszcze podkreślić, że podczas tego pierwszego naszego
spotkania, znalazł się czas by dzieci mogły wykazać się znajomością
wierszy,
bajek i bajeczek, odgadując zagadki o takich zwierzątkach jak: lis
Witalis, sum
wąsaty, kot w butach, słoń Bombi itp.
Wracając do drugiej wizyty, była to też okazja by podarować na ręce p. wychowawczyni pamiątkową fotkę dokumentującą to miłe spotkanie „w domu książek” jak często nazywa się bibliotekę. Mam nadzieję, że słodkie „co-nie-co" w podziękowaniu za piękną laurkę też było miłe. Pozdrawiamy najmłodszych uczniów i ich wychowawczynię. Czekamy na kolejne wizyty!
JAK
OBCHODZILIŚMY ŚWIATOWY DZIEŃ GŁOŚNEGO CZYTANIA (WRAD 2017)
16 – go
lutego po raz
siódmy obchodziliśmy w naszej szkole Światowy Dzień Głośnego
Czytania. W tym
roku włączyliśmy się do obchodów pod
hasłem „Która to Malala?”. To
przewodnie hasło naszych szkolnych obchodów jest tożsame z
tytułem książki
Renaty Piątkowskiej-wzruszającej opowieści o dziewczynie,
która jest symbolem
walki o prawo do nauki.
Opracowała: Beata Jansen
organizator
szkolnych
obchodów WRAD 2017
Wyniki
konkursów i plebiscytów przeprowadzonych w ramach
obchodów Światowego Dnia
Głośnego Czytania (WRAD
2017)
ZWYCIĘŻCZYNIE
KONKURSU „Spotkania z książką”
GIMNAZJUM |
|||
MIEJSCE |
Nazwisko
i imię ucznia |
Klasa |
Ilość
uzyskanych pkt. |
1 |
Wiktoria
Bukowska |
VId |
41 |
Wiktoria
Netkowska |
|||
2. |
Izabela
Flisikowska |
VIb |
40,5
|
Martyna
Sychulec |
|||
3. |
Martyna
Kamrowska |
Vb |
37
|
Nikola
Polak |
WYRÓŻNIENIA
Nazwisko
i imię ucznia |
Klasa |
Ilość
uzyskanych pkt. |
Monika
Prądzińska |
Va |
35,5 |
Weronika
Szymkowiak |
||
Katarzyna
Traczykowska |
VIc |
31 |
Adriana
Wera |
Zwyciężczyni
plebiscytu na „Najpiękniejszy
portret Malali- dziewczyny, która zmienia Świat”
-
Wiktoria Bukowska kl. VId
Zwyciężczyni
plebiscytu na „Najpiękniejszą
kolorowankę z logo WRAD”
-
Wiktoria Peplińska kl. IId
Zwyciężczyni
plebiscytu na „Najlepszego
ambasadora głośnego czytania”
- Izabela Flisikowska kl. VIb
..
WYNIKI CZYTELNICTWA NA I
SEMESTR ROKU SZKOLNEGO 2016/2017
..
Jak
biblioteka szkolna włączyła się w obchody Roku
Sienkiewicza?
Włączenie
się w Obchody Roku Henryka Sienkiewicza to z jednej strony był wielki
przywilej
z drugiej wielkie wyzwanie.
Pomocą
okazała się opinia znawczyni biografii i twórczości H.
Sienkiewicza-prof. Jolanty Sztachelskiej. W jednym z
wywiadów na
pytanie: „Jak wobec tego całego
skomplikowania recepcji Sienkiewicza, sprzeczności i rozbieżności w
jego
odbiorze, można pokazywać jego twórczość uczniom?” odpowiedziała:
„Jest tylko jedna metoda. To
ma być prawdziwe, autentyczne.”
Korzystając
z tej cennej rady spotykając się z młodzieżą w bibliotece szkolnej (w
ramach
zajęć z edukacji czytelniczej) opowiadałyśmy uczniom o Sienkiewiczu, o
różnych
aspektach jego życia i twórczości. Dzieląc się swoją skromną
wiedzą, starałyśmy
się przybliżyć im fakty i ciekawostki z życia pisarza. Rozmawialiśmy o
jego
przodkach, rodowodzie, czasach szkolnych i uniwersyteckich, dziełach
literackich, rodzinie, a nawet o ukochanych kobietach.
Podczas
zajęć starałyśmy się zachęcić uczniów nie tylko do czytania
dzieł Sienkiewicza,
ale również do czytania o nim.
Promowałyśmy
książkę Bogumiły Kaniewskiej pt. Henryk Sienkiewicz. Od bestsellerowych
powieści w odcinkach po Nagrodę Nobla.
Jest to
książka z serii Portrety
Polaków. Pozycja ta jest bardzo przystępnym przewodnikiem po
życiu i twórczości
Henryka Sienkiewicza. Obok
fragmentów
dzieł pisarza czytane były fragmenty właśnie tej książki.
Zapoznawałyśmy uczniów
również z dokumentacją fotograficzną zawartą w tej pozycji. Ksero okładki
tej książki (z wizerunkiem
Henryka Sienkiewicza) wyeksponowane w gablocie przy bibliotece, od
dłuższego czasu
przypominało uczniom o tym, że rok 2016 jest Rokiem Sienkiewicza.
Mam
nadzieję, że w pamięci uczniów zostanie choć cząstka
przekazanej przez
bibliotekarzy wiedzy dotyczącej tego niezwykłego zjawiska, jakim jest
Henryk
Sienkiewicz.
...
.....REGULAMINY KONKURSÓW BIBLIOTECZNYCH >>>
Komunikat
dla naszych czytelników
-
członków
światowej społeczności czytelników
wspierających działania organizacji LitWorld.
..
Decyzją
organizatora Światowy
Dzień Głośnego Czytania (WRAD 2017) w br. szkolnym będzie
obchodzony na
całym świecie 16 lutego. W ramach
przygotowań do obchodów polecam
książkę,
której tytuł będzie hasłem przewodnim naszych szkolnych
obchodów. Warto ją
przeczytać! Może poprosicie o tę książkę Św. Mikołaja? Będziecie mogli
przyjść
z własnym egzemplarzem na galę obchodów.
Wzruszająca opowieść o sile,
która drzemie w
każdym z nas, o tym, że warto walczyć i pomagać słabszym. Malala
udowodniła, że
wystarczy jeden odważny człowiek, by zainspirować całe rzesze.
„Spotykając
się z dziećmi podczas różnych okazji, pytam,
które z
ich praw jest dla nich najważniejsze. Polskie dzieci wskazują prawo do
wyrażania swojego zdania. Właśnie to prawo ważne jest też dla Malali
Yousafzai,
pakistańskiej dziewczyny, która nie tylko z odwagą z niego
korzysta, ale także
śmiało mówi o kolejnym fundamentalnym prawie: prawie do
nauki. W wielu krajach
możliwość chodzenia do szkoły jest traktowana jako przykra konieczność.
Dla
Malali i jej koleżanek nauka była upragnioną, jedyną szansą na lepszą
przyszłość”.
Rzecznik
Praw Dziecka
Marek Michalak
Więcej
informacji na temat szkolnych obchodów już niedługo. Na
razie
czytajcie o dziewczynie, która usiłuje zmienić świat na
lepszy. Jak mawiała bohaterka pewnej, znanej wielu
dobrym
czytelnikom, książki „ … żeby
dokonać niemożliwego, trzeba wierzyć, że to
możliwe”. Mam nadzieję, że wiecie kto
wypowiedział
te słowa. Do zobaczenia w bibliotece.
Opracowała:
Beata Jansen
.
INFO biblioteczne w roku
szkolnym 2016/2017
.
W
bieżącym roku szkolnym:
·
Upowszechnienie czytelnictwa jest jednym
z
priorytetów MEN na rok
szkolny 2016/2017.
·
Po zakończeniu prac organizacyjno-technicznych
nauczyciele bibliotekarze zajmą się pracą pedagogiczną i promowaniem
czytelnictwa.
·
Postępuje
proces komputeryzacji biblioteki.
Planujemy w br. szkolnym
dokończyć wczytywanie lektur szkolnych oraz sukcesywnie wczytywać
pozostałe
zbiory. Dobrze, że
mamy w tym względzie
dobrych pomocników, czyli nasz aktyw
biblioteczny.
· Wychodząc
naprzeciw oczekiwaniom plan pracy biblioteki
szkolnej zawiera propozycje
atrakcyjnych i bliskich dzieciom działań o charakterze czytelniczym.
· Jak co
roku biblioteka będzie organizowała różne imprezy: uroczystość pasowania uczniów
klasy pierwszej na czytelników, szkolne
obchody Światowego Dnia Głośnego
Czytania (wydarzenie wspierające słowem i darowiznami
wysiłki znanej naszej
społeczności szkolnej organizacji
LitWorld)
· Ważne
informacje dotyczące działalności
biblioteki będą tradycyjnie zamieszczane w
gablocie przy bibliotece oraz na szkolnej
stronie internetowej w zakładce: BIBLIOTEKA.
·
Z
początkiem roku szkolnego na spotkaniu z łącznikami
klasowymi biblioteka szkolna ogłosiła kolejną edycję szkolnego konkursu
czytelniczego „Wzorowe
czytelnictwo”. Aktualny regulamin
konkursu jest dostępny w bibliotece oraz na stronie internetowej szkoły
w
zakładce BIBLIOTEKA.
· Od
września po wakacyjnej przerwie wznowiło
swoją działalność koło biblioteczne
szkoły podstawowej. Zajęcia koła odbywają się w poniedziałki w
bibliotece
szkolnej (w godz. od 15.30 do 17.00).
· NOWOŚCI BIBLIOTECZNE: „Kącik dla Ciebie” w gablocie bibliotecznej redagowany przez ubiegłoroczną najlepszą czytelniczkę klas IV-VI SP i „Nowości książkowe (darowane)” w wypożyczalni.
...
ROK SZKOLNY 2015/2016
...
MIŁE SPOTKANIA Z CZYTELNIKAMI PODCZAS FESTYNU SZKOLNEGO!
Biblioteka
szkolna informuje, że w ramach promocji czytelnictwa i dla przyjemnego
uczestnictwa w Festynie Szkolnym zorganizowanym w naszej szkole przez
Radę Rodziców
9 czerwca 2016 roku na I piętrze przy szkolnej bibliotece były
stanowiska
promujące bibliotekę i czytelnictwo. Jak widać na załączonej
dokumentacji
fotograficznej, umilały czas i wzbogacały wiedzę nie tylko dotyczącą
naszej biblioteki. Dzięki
zabawnym mini-testom dotyczącym preferencji
czytelniczych można było lepiej poznać siebie-wręcz odkryć siebie na
nowo!
Każda
okazja jest dobra by promować bibliotekę i czytelnictwo. Taką właśnie
okazją,
dobrze wykorzystaną był dzień festynu szkolnego. W tym dniu obowiązki
gospodarza stanowisk przygotowanych przez bibliotekę pełniła
reprezentantka
aktywu bibliotecznego Magdalena Pawłowska z klasy Vd.
Magda pod dyskretną kontrolą bibliotekarza
zachęcała do skorzystania z propozycji przygotowanych przez bibliotekę
szkolną.
Każdego, kto spróbował swoich sił częstowała cukierkami. W
tym debiucie w roli
p. bibliotekarki wiernie sekundowała jej rodzina oraz koleżanka z klasy
IIId,
która też myśli o pracy w aktywie bibliotecznym. Musi jednak
poczekać do
następnego roku szkolnego, ponieważ w tym roku szkolnym mamy już pełny
skład
(cały zeszłoroczny skład w 100% zgłosił chęć pracy w kole bibliotecznym
również
w br. szkolnym).
Odwiedzającym w tym dniu
naszą bibliotekę, m.in. miłej koleżance z sąsiedniej szkoły przy ul.
8-go Marca
(którą przy okazji pozdrawiamy) oraz uczniom naszej szkoły
serdecznie
dziękujemy za okazane zainteresowanie biblioteką i jej
działaniami.
..
PROMOCJA BIBLIOTEKI W „TYGODNIU BIBLIOTEK”
W
dniach 8-15 V w całej Polsce pod hasłem „Biblioteka
inspiruje” obchodzono „Tydzień
Bibliotek”. My
również skromnie
włączyliśmy się do tej akcji. Zareklamowaliśmy akcję korzystając z
takich
narzędzi jak gablota biblioteczna, (w której
zasygnalizowaliśmy zbliżająca się
akcję), gazetka tematyczna w bibliotece, (która przybliżała
cel obchodów) oraz
szkolny radiowęzeł z pomocą którego zaprosiliśmy społeczność
szkolną do udziału
w działaniach zorganizowanych z tej okazji: QUIZÓW i zadań
dla najmłodszych (na
bazie: HISTORYJEK OBRAZKOWYCH, KRZYŻÓWEK, ILUSTRACJI,
REBUSÓW). Z pomocą
przygotowanych zadań dotyczących bibliotek polskich i świata (ich
historii i
dnia dzisiejszego) oraz towarzyszących im wystaw staraliśmy się
inspirować
uczniów do samorozwoju, poszerzania horyzontów i
organizowania się w działaniu
na rzecz bibliotek, bibliotekarzy i ogólnie rozwoju
czytelnictwa).Uczestnicy quizów
i zadań dla najmłodszych musieli wykazać się wiedzą związaną
tematycznie z biblioteką,
jej historią i dniem dzisiejszym (w tym wiedzą o naszej szkolnej
bibliotece).
Obchody Tygodnia Bibliotek były kolejną okazją do promocji naszej
biblioteki,
zarówno jej działań jak i zbiorów ( doposażonych
w wyniku udziału w programie
„Książki naszych marzeń”).
Prosimy
o zapoznanie się z listą
zwycięzców QUIZÓW oraz zadań dla najmłodszych
(HISTORYJEK
OBRAZKOWYCH, KRZYŻÓWEK, ILUSTRACJI I REBUSÓW)
przeprowadzonych w ramach
szkolnych obchodów „Tygodnia Bibliotek”
Opracowała:
Beata Jansen
..
ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKI I PRAW AUTORSKICH 2016
Spotkania
z
uczniami w bibliotece w ramach obchodów Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich
to już trzecia impreza biblioteczna zorganizowana w tym roku
szkolnym przy
pomocy koła bibliotecznego działającego w szkole podstawowej.
Dziewczęta,
ćwicząc swoje umiejętności redaktorskie, na zajęciach koła przygotowały
małe
plakaty informacyjne na temat Światowego Dnia Książki i Praw
Autorskich. Rozmieszczono
je w różnych punktach biblioteki. Oprócz tego w
holu przy bibliotece przedstawiono
na plakacie materiał
przybliżający
święto, jego historię i dzień dzisiejszy oraz ciekawe informacje na
temat
książek i prawa autorskiego.
Z
moich
obserwacji wynika, że największą satysfakcję dziewczęta miały z tego,
że
osobiście zaprojektowały zakładki promujące ww. święto.
Zakładkami tymi obdarowywały wszystkie dzieci
z klas szkoły podstawowej, które tego dnia skorzystały z
zaproszenia
wystosowanego przez szkolny radiowęzeł i przybyły do biblioteki na czytanie nowości książkowych,
zakupionych w ramach rządowego programu Książki
naszych marzeń.
Książeczki
czytane podczas spotkań w bibliotece („Marcelka
i szkolne sprawy”, „Magiczny piesek”)
bardzo spodobały się dzieciom. Dla
biblioteki to ogromna satysfakcja, że dzięki uczestnictwu szkoły w
programie „Książki
naszych marzeń” mogliśmy doposażyć nasz
księgozbiór w pozycje o tematyce
bliskiej współczesnym doświadczeniom uczniów.
Są one chętnie wypożyczane, a poprzez czytanie dzieci rozwijają
umiejętności
językowe i zainteresowania. Liczymy na to, iż dzięki Narodowemu
Programowi
Rozwoju Czytelnictwa będziemy mogli już niedługo zwielokrotnić liczbę
najbardziej poczytnych książek w naszym księgozbiorze.
Zapraszamy do zapoznania się z zamieszczoną poniżej fotorelacją z obchodów Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich w naszej bibliotece szkolnej.
Oprac. Beata Jansen
ZNAMY WYNIKI IV Wojewódzkiego Konkursu Czytelniczego „Podróże z książką”
Nasza
szkoła po raz czwarty wzięła udział w
Wojewódzkim Konkursie Czytelniczym
„Podróże z książką”. Konkurs co roku
organizuje
Pałac Młodzieży im. Obrońców Poczty Polskiej w Gdańsku.
Podzielony jest na dwa
etapy (eliminacje i finał) i odbywa się w dwóch kategoriach:
klas IV-VI szkół
podstawowych (11 marca) oraz I-III gimnazjów (18 marca).
Brały w nim udział
drużyny z województwa pomorskiego. W
kategorii klas IV-VI SP nasza drużyna w
składzie: Laura Orland i
Izabela Flisikowska (opiekun konkursu –
Beata Jansen) zajęła I
miejsce, pokonując
ponad 50 drużyn z województwa
pomorskiego.
W konkursie w
tej kategorii udział wzięło 56 drużyn dwuosobowych. W
kategorii klas I-III G nasza drużyna w
składzie: Martyna
Hromiak i Aleksandra Karczewska (opiekun konkursu - Barbara
Gostomska)
zajęła II miejsce, pokonując ponad 40 drużyn z
województwa pomorskiego.
W konkursie w tej kategorii udział wzięło 45 drużyn dwuosobowych.
Jak tworzymy
światową
społeczność czytelników?
Myślimy
globalnie, działamy lokalnie!
Relacja ze
szkolnych obchodów
Światowego Dnia
Głośnego Czytania 2016
Wprawdzie w tym
roku obchody
wypadły podczas ferii zimowych, ale nie było to dla nas przeszkodą w
działaniu.
Wręcz przeciwnie, zaplanowaliśmy je odpowiednio wcześnie.
Skorzystaliśmy z
propozycji organizacji LitWorld i zastosowaliśmy coś na wzór
znanego wszystkim
kalendarzyka adwentowego, w tym wydaniu było to tzw.
kalendarium Odliczania 7 MOCY, (czyli odliczanie dni do 24
lutego z
pomocą głośnego czytania z akcentem na, określoną na dany tydzień,
wartość
czytania- tzw. MOC).
Wzorcowo do
realizacji tego działania
podeszła grupa uczennic z klasy IVb pod opieką swojej wychowawczyni
–polonistki
p. A. Ostrowskiej. Dokumentowali
swoje
działanie z pomocą aktualizowanego plakatu, który mogliśmy
oglądać w holu
szkoły, a uwieńczeniem ich zaangażowania w ten projekt było zwycięstwo
w
konkursie wiedzy o WRAD (Światowym Dniu Głośnego Czytania) -jego
historii i
dniu dzisiejszym, ogłoszonym w ramach tegorocznych obchodów.
24 marca
obchody przebiegały wg
planu obchodów (zamieszczonego i dostępnego do
dziś na stronie internetowej
szkoły). Nasza tzw.
od lat GALA obchodów
odbywała się w bibliotece. Wzięły w niej czynny udział dzieci z
zimowiska
(grupy pod opieką p. Dominiki Brzezińskiej oraz p. Mikołaja Misiewicza). Prowadziły ją p. Justyna
Wołoszyk
–Brzezińska, oraz moja skromna osoba, pod czujnym okiem p.
wicedyrektor.
W
punkcie
zaplanowanego na ten
dzień wypożyczania nowości książkowych (zakupionych w ramach rządowego
programu
Książki naszych marzeń) dołączyły do nas grupy z zimowiska wraz ze
swoimi
opiekunkami p. A.
Klawikowską, p. B.
Gostomską, p. A. Wessołowską, p. J.
Pestką oraz p. A. Peek
Grupy te
bardzo aktywnie włączyły się w obchody WRAD w ramach swoich grup. Każdy
z
uczestników otrzymał certyfikat udziału w obchodach
Światowego Dnia Głośnego
Czytania.
Oprócz
działań szkolnych
zgłoszono również chęć przeprowadzenia tzw.
Pyjama’s Party. Jednak tylko
Martyna i Julia-uczennice klasy VIb udokumentowały swoje działanie sympatyczną
fotką.
Już 1 marca
otrzymaliśmy e-mail
z podziękowaniem od organizacji LitWorld za udział w obchodach i
przekazanie
darowizny w postaci 50$ (taką kwotę udało nam się zebrać i przekazać
organizacji LitWorld od uczestników szkolnych
obchodów Światowego Dnia Głośnego
Czytania). W podziękowaniu dodano: Dzięki Wam więcej dzieci będzie
super
czytelnikami!
Szczególne
podziękowania za
udział w obchodach kieruję do dzieci (szkolnych ambasadorów
głośnego czytania,
uczestników konkursów zorganizowanych z tej
okazji oraz członkiń koła
bibliotecznego SP (Izabeli Flisikowskiej, Martyny Kamrowskiej,
Magdaleny
Pawłowskiej, Nikoli Polak, Moniki Prądzińskiej, Weroniki Szymkowiak,
które
swoim występem uświetniły obchody (podczas inscenizacji w miły i
przystępny
sposób przekazały wiedzę o wartościach książek oraz
przypomniały o konieczności
ich szanowania).
W załączniku zamieszczamy wykaz tegorocznych ambasadorów głośnego czytania w bibliotece szkolnej oraz uczniów nagrodzonych w konkursach zorganizowanych z okazji obchodów Światowego Dnia Głośnego Czytania 2016.
Oprac.
Beata Jansen
..
Pasowanie
uczniów klas I na czytelników
biblioteki szkolnej
w roku szkolnym 2015/2016
Przez
ostatnie pół
roku pierwszoklasiści poznawali literki i umieją już czytać, dlatego
zaprosiliśmy ich wraz z wychowawczyniami na uroczystość pasowania na
czytelnika.
Po
części artystycznej,
uczniowie kl. I zostali zaproszeni do wypożyczania książek (po
uprzedniej
prezentacji tej czynności w osobie najlepszego czytelnika,
którego każda z klas
już miała).
Mam nadzieję, że spotkanie z biblioteką było dla uczniów wyjątkowo uroczyste, a pierwsza wypożyczona (w przypadku większości uczniów) książka zostanie na długo zapamiętana.
Komunikat dla społeczności
czytelników w ZSP nr 1 w Kościerzynie
na
temat
WRAD
2016!
W
2016 r. Światowy Dzień
Głośnego Czytania (z ang. World Read Aloud
Day) obchodzony będzie na świecie tydzień wcześniej niż zwykle, tj. 24
lutego. Zapamiętajcie tę datę!
Co roku Światowy
Dzień
Głośnego Czytania (z ang. World Read Aloud Day, w
skrócie: WRAD) wzywa
społeczność czytelników na całym świecie do czytania
na głos celem
wzięcia udziału w akcji na rzecz tych, którzy czytać nie
mogą, bo nie potrafią.
A nie potrafią, nie dlatego, że nie są zdolni posiąść takiej
umiejętności, lecz
dlatego, że nie mają odpowiednich warunków by ją rozwijać.
Organizator
obchodów Światowego
Dnia Głośnego Czytania, jakim jest organizacja LitWorld,
wierzy, że
słowa mają moc zmieniać światy (z ang. „Words
Change Worlds”).
Liczymy na to, że przyłączając się do
obchodów zechcecie wspomóc
choćby
najskromniejszą dotacją ww. organizację non profit, która
prężnie i z miłością
działa na rzecz rozwoju globalnej umiejętności czytania i pisania.
Głosi przy
tym hasło, że prawo do posiadania tej umiejętności należy nie
tylko do
„grupy szczęśliwców”, ale do wszystkich
ludzi na całym świecie, również tych
najbiedniejszych!
Według badań
przeprowadzonych
przez UNESCO w 2014 roku 793 miliony ludzi na całym świecie,
w tym 2/3
kobiet nie potrafi czytać ani pisać. W tę liczbę włącza się
127 milionów
ludzi młodych, w wieku od 15 do 24 lat. Trudno w to uwierzyć, ale takie
są
fakty.
Darowizny na rzecz tej
kampanii można dokonać w
każdej chwili na
stronie internetowej
pod adresem litworld.org lub dokonując wpłaty na
adres: LitWorld,
222 Broadway, 19th floor, New
York, NY 10038.
Oprac. Beata Jansen
opiekun
koła bibliotecznego SP
Podziękowanie za
udział w
Ogólnopolskich Wyborach
Książek
REGULAMIN KONKURSU WZOROWE CZYTELNICTWO 2015/2016
Regulamin
eliminacji szkolnych IV Wojewódzkiego Konkursu
Czytelniczego "Podróże z książką"
INFO biblioteczne w roku szkolnym 2015/2016
W bieżącym roku
szkolnym:
Oprac. Beata Jansen
..
.....
ROK SZKOLNY 2014/2015SZKOLNY KONKURS
CZYTELNICZY
„WZOROWE CZYTELNICTWO”
W ROKU
SZKOLNYM 2014/2015
Na początku
roku szkolnego
biblioteka szkolna ogłosiła kolejną edycję Szkolnego Konkursu
Czytelniczego
„Wzorowe czytelnictwo”. Konkurs miał na
celu w okresie od 1 września 2014
r. do 31 maja 2015 r. wyłonienie najlepszych czytelników w
szkole (w kategorii
klas I-III szkoły podstawowej, IV-VI szkoły podstawowej, I-III
gimnazjum oraz
najlepiej czytających klas w tych samych kategoriach. Liczyła się
liczba wypożyczonych
i przeczytanych książek z biblioteki szkolnej. Pod uwagę brano
respektowanie
regulaminu biblioteki, oraz udział w działaniach bibliotecznych (typu
konkursy
czytelnicze, dzielenie się wrażeniami z przeczytanych książek-recenzje,
zachęcanie
innych do czytania).
Wyniki Konkursu
Czytelniczego są
następujące:
Tytuł NAJLEPIEJ
CZYTAJĄCEJ KLASY
otrzymała:
·
w kategorii
klas I-III szkoły podstawowej - klasa Ia
·
w kategorii
klas IV-VI szkoły podstawowej - klasa
IVb
·
w kategorii
klas I-III gimnazjum-klasa IIb
·
w kategorii
klas I-III szkoły podstawowej – Nikola
Polak z klasy IIIb
·
w kategorii
klas IV-VI szkoły podstawowej- Izabela
Flisikowska z klasy IVb
·
w kategorii
klas I-III gimnazjum- Katarzyna Walczak z
klasy Ie.
W czasie
trwania konkursu
uczennice przeczytały największą ilość książek w
ww. kategoriach, zgodnie
z regulaminem wypożyczonych książek
nie przetrzymywały. Ponadto
brały udział
w konkursach czytelniczych, dzieliły się wrażeniami z przeczytanych
książek,
zachęcały innych do czytania.
Izabela
Flisikowska z klas IVb (62 książeczki),
zdobywczyni I miejsca w Wojewódzkim
Konkursie Czytelniczym „Podróże z
książką”, II miejsca (w zorganizowanym w
ramach szkolnych obchodów Światowego
Dnia Głośnego Czytania) KONKURSIE NA RECENZJĘ KSIĄŻKI, I miejsca w
plebiscycie
na najlepszego szkolnego ambasadora głośnego czytania (przeprowadzonym
na
szkolnej gali obchodów WRAD 2015).
Katarzyna
Walczak z klasy Ie (58 książek),
zdobywczyni I miejsca w Wojewódzkim
Konkursie Czytelniczym „Podróże z
książką”, II miejsca (w zorganizowanym w
ramach szkolnych obchodów Światowego
Dnia Głośnego Czytania) KONKURSIE NA RECENZJĘ KSIĄŻKI,
również szkolna
ambasadorka głośnego czytania.
Oprac. Beata
Jansen
..
Uroczystość pasowania na czytelnika uczniów klasy I szkoły podstawowej
W
dniach 17 i 18 marca 2015 r. odbyło się
pasowanie na
czytelnika biblioteki szkolnej uczniów klas I Szkoły
Podstawowej nr 6.
Uroczystość przygotowały uczennice należące do Koła Bibliotecznego pod
opieką
p. Beaty Jansen.
Głównym
celem było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania z
biblioteki szkolnej, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijania
umiejętności czytania. Najmłodsi uczniowie odpowiadali na zagadki dot. bohaterów książek
i ich autorów oraz udzielali
odpowiedzi na pytania nt. zasad korzystania z biblioteki i poszanowania
książek. Najważniejszym momentem całej uroczystości było złożenie
przyrzeczenia. W obecności pań bibliotekarek i pani wychowawczyni
dzieci
uroczyście przyrzekły, że będą kochać i szanować książki, korzystać z
ich
mądrości i sumiennie wypełniać obowiązki czytelnika. Po przyrzeczeniu
nastąpiło
uroczyste pasowanie na czytelnika. Wszyscy otrzymali pamiątkowe
dyplomy, a
najlepsi czytelnicy z poszczególnych klas I dodatkowo
otrzymali zakładki do
książek.
Uczennice,
które prowadziły całą uroczystość, wystąpiły w strojach
przedstawiających postacie ze znanych bajek dla dzieci. Przeprowadzono
więc
plebiscyt na najciekawsze przebranie. Najwięcej głosów
otrzymała Izabela
Flisikowska z kl. IV b za wcielenie się w Kota w butach.
Spotkanie przebiegło w miłej i przyjaznej atmosferze. Po takim wspólnym spotkaniu biblioteka będzie kojarzyła się najmłodszym z miejscem bezpiecznym, przyjaznym, radosnym, gdzie uczniowie są zawsze mile widziani.
Oprac.
Barbara
Gostomska
..
Ogólnopolskie
Wybory Książek w ZSP nr 1 w Kościerzynie
26
marca
zakończyliśmy w naszej szkole Ogólnopolskie
Wybory Książek pod patronatem minister edukacji narodowej
Joanny
Kluzik-Rostkowskiej.
Przedsięwzięcie
to zostało zainaugurowane 4 marca,
jako impreza towarzysząca podczas GALI szkolnych obchodów
Światowego Dnia
Głośnego Czytania.
Głównym
celem obchodów było poznanie i
upowszechnienie faktycznych zainteresowań czytelniczych
uczniów i w
konsekwencji dostosowanie księgozbiorów bibliotek do ich
zainteresowań.
Na
podstawie wyborów sporządzono szkolny
wykaz najciekawszych zdaniem uczniów książek. Wykaz ten wraz
z dokumentacją
fotograficzną wyborów został przekazany organizatorowi
(redakcji miesięcznika
„Biblioteka w Szkole”).
W
wyborach wzięło udział 363 uczniów w wieku
od lat 6 do 16. Głosowanie przebiegało zgodnie z regulaminem
Ogólnopolskich
Wyborów Książek.
Opiekunami
wyborów w naszej szkole były:
Beata Jansen i Alicja Kosznik.
Wykaz
najciekawszych książek dla klas I-III Szkoły
Podstawowej Nr 6 im. ks. dra
Bernarda Sychty w Kościerzynie
LP |
Tytuł |
Autor |
Liczba
oddanych głosów |
1 |
Koszmarny
Karolek-seria |
Franceska
Simon |
11 |
2 |
Mikołajek-seria
(Nowe przygody…) |
Rene
Goscinny |
6 |
3 |
Miś
Paddington (Nowe przygody …) |
Michael
Bond |
6 |
4 |
Kacper
Niewypał |
Stephan
Pastis |
4 |
5. |
Magiczne
Drzewo |
Andrzej
Maleszka |
2 |
6.
|
Harry
Potter |
J.K.
Rowling |
2 |
7.
|
Hobbit |
J.R.R.
Tolkien |
2 |
8. |
Tytus,
Romek i A’Tomek –seria komiksowa |
Henryk
Jerzy Chmielewski |
2 |
Wykaz
najciekawszych książek dla klas IV-VI
Szkoły Podstawowej Nr 6 im. ks. dra
Bernarda Sychty w Kościerzynie
LP |
Tytuł |
Autor |
Liczba
oddanych głosów |
1 |
Igrzyska
śmierci-cykl |
Suzanne
Collins |
17 |
2 |
Dziennik
cwaniaczka |
Jeff
Kinney |
16 |
3 |
Zwiadowcy-seria |
John
Flanagan |
9 |
4 |
Dynastia
Miziołkow |
Joanna
Olech |
6 |
5 |
Zezia
i Giler |
Agnieszka
Chylińska |
5 |
6 |
Tomuś
Orkiszek i partnerzy |
Agnieszka
Stelmaszyk |
4 |
7 |
Wiedźmin-cykl |
Andrzej
Sapkowski |
4 |
8 |
Alicja
w Krainie Czarów. Po drugiej stronie lustra |
Carroll
Lewis |
2 |
9 |
Percy
Jackson i bogowie olimpijscy: Złodziej pioruna |
Rick
Riordan |
2 |
Wykaz
najciekawszych książek dla klas I-III
Gimnazjum nr 1 w Kościerzynie
LP |
Tytuł |
Autor |
Liczba
oddanych głosów |
1 |
Igrzyska
śmierci-cykl |
Suzanne
Collins |
29 |
2 |
Niezgodna |
Veronica
Roth |
21 |
3 |
Gwiazd
naszych wina |
John
Green |
13 |
4 |
Yellow
Bahama w prążki |
Ewa
Nowak |
8 |
5 |
O
krok za daleko |
Abbi
Glines |
5 |
6 |
Hobbit |
J.R.R.
Tolkien |
5 |
7 |
Dary
Anioła |
Judith A. Rumelt |
4 |
8 |
Dotyk
Julii |
Tahereh
Mafi |
3 |
9 |
Więzień
labiryntu-cykl |
James
Dashner |
3 |
10. |
Percy
Jackson i bogowie olimpijscy: Złodziej pioruna |
Rick
Riordan |
3 |
11. |
Spróbujmy
raz jeszcze |
Abbi
Glines |
3 |
12. |
Wiedźmin
-cykl |
Andrzej
Sapkowski |
2 |
13. |
Trzy
metry nad ziemią |
Federico
Moccia |
2 |
14. |
Harry
Potter-cykl |
J.K.
Rowling |
2 |
15 |
Zacznijmy
od nowa |
Abbi
Glines |
2 |
Wszystkim
uczestnikom Wyborów Książek
serdecznie dziękujemy za udział!
..
5 i 12 marca br.
w Gdańsku w Pałacu
Młodzieży odbyły się finały III
Wojewódzkiego Konkursu Czytelniczego
„Podróże z książką”. W
konkursie wzięło
udział 37 dwuosobowych drużyn
ze szkół podstawowych i 22 drużyny ze szkół
gimnazjalnych województwa
pomorskiego.
W
kategorii szkół podstawowych I
miejsce (ex aequo z drużyną
Gdańsk-Osowa)- zajęła nasza
drużyna w składzie:
Laura Orland z klasy V b i Izabela
Flisikowska z klasy IV b. Natomiast na
II miejscu
uplasowała się drużyna w składzie: Nikola
Lass z klasy VI a i Aleksandra
Karczewska z klasy VI b.
W
kategorii szkół
gimnazjalnych I
miejsce
zajęła
drużyna w składzie: Natalia Dorawa z
klasy I f i Katarzyna
Walczak z
klasy I e.
Opiekunami
konkursu
były:
w
kategorii klas
IV-VI Szkoły Podstawowej nr 6-Beata Jansen
Oprac.
Opiekunowie konkursu
..
Szkolne obchody Światowego Dnia Głośnego Czytania (WRAD 2015)
W
tym składzie organizatorów w październiku
(zgodnie z kalendarzem zaproponowanym przez LitWorld (organizatora
obchodów
WRAD 2015) dokonaliśmy wyboru działań na tegoroczne obchody oraz
podzieliłyśmy
się zadaniami. Odtąd każdy pracował w poczuciu
współodpowiedzialności za efekt końcowy
i promocję tej kampanii.
Pierwszym zadaniem było
poinformowanie
społeczności szkolnej o planowanych obchodach i ich celu, jakim jest
wspomaganie kampanii LitWorld, która działa na rzecz
rozwijania umiejętności
czytania i pisania w regionach dotkniętych analfabetyzmem.
Przygotowaliśmy małe
plakaciki informacyjne, które zamieściliśmy w gablocie przy
bibliotece
szkolnej, w pokojach nauczycielskich oraz w innych strategicznych
miejscach
szkoły. Duży plakat
informacyjny - z
elementami zatwierdzonego na dalszym etapie pracy planu
obchodów- zawisł w holu
szkoły w dniach poprzedzających rozpoczęcie obchodów. Po wybraniu propozycji
działań sporządziliśmy
dokładny plan obchodów i zamieściliśmy go na stronie
internetowej szkoły.
Monitorowałyśmy jednocześnie listę osób zgłaszających chęć
czynnego uczestnictwa
w zaplanowanych obchodach. Lista znajdowała się w pokoju
nauczycielskim. W
miesiącu poprzedzającym marcowe obchody przeprowadziłyśmy zorganizowane
specjalnie z tej okazji dwa konkursy: Konkurs
dla wytrwałych (sprawdzający dotychczasową wiedzę
uczniów na temat
Światowego Dnia Głośnego Czytania oraz Konkurs
na recenzję (mający m.in. wyłonić tegorocznych
ambasadorów
głośnego czytania w naszej szkole). Nagrody
zwycięzcom w ww.
konkursach wręczyłyśmy w
obecności pani wicedyrektor na gali obchodów w bibliotece
szkolnej.
Gromadziłyśmy w międzyczasie materiały dokumentujące dotychczasowe
obchody WRAD
(szkolne sprawozdania, światowe raporty i filmy video do
zaprezentowania w
czasie obchodów).
Na
głównej części obchodów tej kampanii, jaką
była GALA obchodów ŚWIATOWEGO DNIA GŁOŚNEGO CZYTANIA w
bibliotece spotkali się (w
geście solidarności z milionami innych osób na świecie
obchodzących to święto)
uczniowie i uczennice bliżej zainteresowani/e książką. Byli to
głównie
zwycięzcy konkursów czytelniczych, którzy w
nagrodę zostali tegorocznymi
szkolnymi ambasadorami głośnego czytania.
Zanim
usłyszeliśmy ambasadorów głośnego czytania
prezentujących fragmenty wybranych przez siebie książek, zostaliśmy
zapoznani z
samodzielnie przygotowanymi przez nich (nagrodzonymi w konkursie)
recenzjami
ulubionych książek.
Uczestnikom
gali spodobało się usłyszeć swoje
koleżanki i swoich kolegów czytających im fragmenty książek.
Największą
sympatię znakomitą interpretacją czytanych fragmentów
utworów zdobyły:
I
miejsce-Izabela
Flisikowska z klasy IVb-
członkini Koła Bibliotecznego
II
miejsce-
Aleksandra Kujach z klasy IId/G
III
miejsce-
Paula Mazurek z klasy IId/G
Zaangażowanie
zarówno uczniów jak i nauczycieli sprawiło
organizatorom ogromną przyjemność.
W
różnych klasach przeprowadzono sugerowane
działania (na większą lub mniejszą skalę w zależności od
szczególnej w tym roku
sytuacji- zaangażowanie społeczności szkolnej w tym czasie w inne ważne
wydarzenia szkolne)
Szczególnie
miłą niespodziankę przygotowała nam klasa
Id gimnazjum, której wychowawczynią jest p. E.
Grzyb.
Uczniowie
ww. przykładnie zjednoczyli się w działaniu, jako zespół
klasowy, przeprowadzili
imprezę klasową z okazji Światowego Dnia Głośnego Czytania i zebrali
pokaźną
sumę na dotację działań organizacji LitWorld, wspomagającej światowe
działania
na rzecz rozwoju umiejętności czytania i pisania. To było bardzo
pokrzepiające
dla organizatorów szkolnych obchodów!
Aby
uatrakcyjnić ten dzień, zaprosiliśmy na galę
obchodów Światowego Dnia Głośnego Czytania w bibliotece
panią wicedyrektor A.
Kosznik, która wręczała nagrody zwycięzcom
konkursów, zorganizowanych specjalnie
z tej okazji oraz innych konkursów bibliotecznych ( „Podróże z książką”,
„Omnibus Biblioteczny”, „Konkurs na
recenzję”, konkurs
dla wytrwałych „Światowy Dzień
Głośnego Czytania”).
Była też okazja aby zainaugurować zawartą w planach
obchodów imprezę
towarzyszącą, tj. Ogólnopolskie
Wybory
Książek. Uczestnicy
gali w nagrodę otrzymali,
jako pierwsi, zaproszenie do oddania swoich głosów.
Cieszymy
się, że obchody Światowego Dnia
Głośnego Czytania są obecne od kilku lat w kalendarzu imprez szkolnych. Z roku na rok staramy się
poszerzać grono
uczestników tych obchodów.
W tym roku
szkolnym dołączyła do nas grupa najmłodszych dzieci - oddziały
przedszkolne pod
opieką pań nauczycielek: Magdaleny Pestki i Joanny Radke.
..
OMNIBUS
BIBLIOTECZNY 2014
We
wtorek, 25
listopada zakończył się konkurs "Omnibus Biblioteczny 2014". W
konkursie rywalizowały ze sobą członkinie koła bibliotecznego,
które jeszcze
dotąd nie brały w nim udziału.
Przypomnę,
że to już 3-cia edycja tego konkursu,
który chyba na stałe zagości w kalendarzu imprez
bibliotecznych. Przedmiotem
konkursu jest wiedza na temat biblioteki szkolnej (zasad w niej
obowiązujących,
jej zasobów i ich rozmieszczenia, oraz większej niż u
przeciętnego użytkownika
biblioteki, znajomości budowy książek, czasopism) oraz umiejętności w
zakresie
podstawowych prac bibliotecznych (takich jak: pomoc w wypożyczaniu
książek,
udostępnianiu księgozbioru podręcznego oraz informacji w ICIM).
Uczestniczki
sprawdzają w tym konkursie swoje nabyte
wiadomości i umiejętności w poczuciu współodpowiedzialności
za właściwe
funkcjonowanie biblioteki oraz jej promocję w środowisku szkolnym.
Tegoroczny
konkurs składał się z dwóch części
(teoretycznej i praktycznej-obie po 45'). Wyniki rywalizacji przeszły
moje
oczekiwania. Okazało się, że poziom wiedzy i umiejętności uczestniczek
konkursu
był wysoki i bardzo wyrównany. Nawet dogrywka nie pozwoliła
wyłonić jednego
zwycięzcy. Ostatecznie I miejsce zajęły: Izabela Flisikowska z klasy
IVb oraz
Nikola Lass z klasy VIa. II miejsce przypadło Wiktorii Netkowskiej z
klasy IVd.
Trzeciego miejsca nie przyznano. Na potwierdzenie swoich
wyników zwyciężczynie
otrzymały przygotowane specjalnie na tą okazję dyplomy.
Gratulacje
dla zwycięzców!
Opiekun
koła bibliotecznego (SP) - Beata Jansen
1 maja - Międzynarodowe Święto Pracy
2 maja - Dzień Flagi Rzeczpospolitej Polskiej
3 maja - Święto Konstytucji 3 Maja
9 maja - Święto Unii Europejskiej
26 maja - Dzień Matki